fadazma oaed lola


απουσιάζει ο ΟΑΕΔ

από το χρήστη δουλεια, Πέμπτη, 13 Οκτώβριος 2011 στις 7:29 π.μ.
Γιατί απουσιάζει ο ΟΑΕΔ απο τα προγράμματα του ΕΣΠΑ;
αναρτήθηκε στις 4 Οκτ 2011 5:14 π.μ. από το χρήστη ilion today   [ ενημερώθηκε 4 Οκτ 2011 5:16 π.μ. ]
Άρθρο του κ. Γ.Βερναρδάκη, Τέως Διοικητή ΟΑΕΔ, αναπληρωτή τομεάρχη εργασίας της ΝΔ 


Η κυβέρνηση του Πασοκ αστόχησε στις προβλέψεις της για την ύφεση, τον πληθωρισμό, το έλλειμμα, το χρέος. Κυριότερα, τα κυβερνητικά μέτρα οδήγησαν την οικονομία σε εκτροχιασμό, με συνέπεια η ανεργία να σημειώνει κατακόρυφη άνοδο και να εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα αγγίξει το 20%. Πρόκειται για ποσοστό υπερδιπλάσιο του ποσοστού ανεργίας που παρέλαβε το 2009 και το οποίο ανερχόταν σε 9,1%.

Στα κρίσιμα ζητήματα της καταπολέμησης της ανεργίας και της ενίσχυσης της απασχόλησης, οι Έλληνες πολίτες θα περίμεναν ο κατεξοχήν αρμόδιος οργανισμός, ο ΟΑΕΔ, να διαδραματίσει καθοριστικό και κυρίαρχο ρόλο. Δυστυχώς ο ΟΑΕΔ απουσιάζει παντελώς. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» ο ΟΑΕΔ έχει προκηρύξει έργα συνολικού προϋπολογισμού 832,9 εκ.€, έχει συμβασιοποιήσει έργα ύψους 496,8 εκ.€, και παρουσιάζει πληρωμές 281,5 εκ. €. Ωστόσο, από τα ποσά αυτά, το 76% των συμβάσεων και το 93% των δαπανών αφορούν σε έργα που προκηρύχθηκαν πριν τις 3 Οκτωβρίου του 2009 (στοιχεία Αυγούστου 2011).

Και ενώ συντελούνται δραματικές αλλαγές στον τομέα της αγοράς εργασίας, ο ΟΑΕΔ εξαντλεί την ενεργητικότητα και το ενδιαφέρον του αφενός σε προγράμματα κατάρτισης για εργαζόμενους σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, και αφετέρου στην εκπόνηση αλλεπάλληλων μελετών αμφίβολης θεωρητικής, και κυρίως, πρακτικής αξίας (και μέσω της τεχνικής βοήθειας του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΣΠΑ). Παρόλα αυτά, η απορροφητικότητα κονδυλίων με σκοπό την ενίσχυση της προσαρμοστικότητας εργαζομένων και επιχειρήσεων στον ιδιωτικό τομέα είναι σχεδόν μηδενική (0,3%). Είναι άλλωστε ενδεικτικό της απραξίας αυτής ότι ο ΟΑΕΔ προκήρυξε σχετικό έργο με τίτλο «ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ» στις 18-10-2010 (ΦΕΚ Β 1657), ενώ στερείτο νομιμοποίησης προς τούτο: αποκλειστικός Ενδιάμεσος Φορέας Διαχείρισης για την υλοποίηση των σχετικών δράσεων είναι η Επαγγελματική Κατάρτιση ΑΕ!

Το πλέον κρίσιμο ζήτημα όμως προκύπτει από την συγκριτική παρουσίαση των κυριότερων οικονομικών δεδομένων των προγραμμάτων κατάρτισης με βάση το Γ΄ΚΠΣ και με βάση το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.

Από τη μελέτη του παραπάνω πίνακα γίνεται φανερό ότι το συνολικό κόστος υλοποίησης των δράσεων κατάρτισης αυξάνεται 100% (τελευταία στήλη), ενώ η αύξηση του επιδόματος προς τους ωφελούμενους ανέρχεται στο 42% (τέταρτη στήλη). Παρατηρείται συνεπώς μια ολική αντιστροφή των χρηματοδοτικών όρων: μεταβάλλεται το κέντρο βάρους της κοστολόγησης των προγραμμάτων κατάρτισης από τις πραγματικές δαπάνες, που αφορούν τον ωφελούμενο, στις έμμεσες. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αυτής καρπώνονται οι φορείς υλοποίησης της κατάρτισης (ΚΕΚ). Το πλέον εξωφρενικό όμως στη συγκεκριμένη δράση συνίσταται στο ότι η Διοίκηση του ΟΑΕΔ, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 30-6-2011 πρότεινε, και εγκρίθηκε, την υπαγωγή 579 αιτήσεων επιχειρήσεων στο ανωτέρω πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού 109.961.672 €. Ανατέθηκαν δηλαδή προγράμματα σχεδόν διπλάσιου κόστους σε σχέση με την προκήρυξη.

Δημιουργείται, εύλογα, το ερώτημα: πώς είναι δυνατό για ένα έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και προκηρύσσεται με ένα συγκεκριμένο προϋπολογισμό, οι αναθέσεις/συμβάσεις να είναι σχεδόν διπλάσιες του προκηρυχθέντος ποσού, χωρίς να υπάρχει αύξηση του προϋπολογισμού πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών;

Στο μείζονος σημασίας θέμα της προώθησης ανέργων στην απασχόληση, ο πρωθυπουργός κ. Γ. Α. Παπανδρέου εξήγγειλε «πακέτο μέτρων» ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσω 17 προγραμμάτων στις 19 Οκτωβρίου του 2010. Πρόκειται για προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης τα οποία, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, θα χρηματοδοτούνταν από τον ΟΑΕΔ, το ΙΚΑ, και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΣΠΑ), άρα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού». Τα προγράμματα αυτά θα προκηρύσσονταν σταδιακά, και εάν οι επιχειρήσεις τα αξιοποιούσαν θα μπορούσαν να ωφελήσουν 667.000 εργαζόμενους.

Από την παρατήρηση των γενικόλογων εξαγγελιών, αλλά και των προκηρύξεων των πρώτων προγραμμάτων, προκύπτουν τρία σημαντικά ζητήματα:

Τα νέα προγράμματα που εξαγγέλθηκαν αφορούσαν στην πραγματικότητα: α) επιχορηγήσεις επιχειρήσεων για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με τη μορφή κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών, και β) επιχορηγήσεις ανέργων για σύσταση νέας ατομικής επιχείρησης.
Πρόκειται δηλαδή για προγράμματα που παραδοσιακά υλοποιούνταν και στο παρελθόν από τον ΟΑΕΔ. Δυστυχώς, δεν προσέθεσαν κανένα στοιχείο καινοτομίας ώστε να τα καταστήσουν ελκυστικότερα και αποτελεσματικότερα τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και τους ανέργους.

Το προσφερόμενο ποσοστό των επιχορηγήσεων προς τις επιχειρήσεις είναι χαμηλό (κυμαίνεται από 28-33% επί του συνολικού μισθολογικού κόστους του εργαζομένου) και κατά συνέπεια μη ελκυστικό στην παρούσα οικονομική κατάσταση.
Οι ενισχύσεις δε των νέων επιχειρηματιών καταβάλλονται σε βάθος τριετίας, με το κοντόφθαλμο σκεπτικό της διαγραφής του ανέργου από τις καταστάσεις ανέργων και όχι της αποτελεσματικής ενίσχυσης μιας επιχειρηματικής προσπάθειας.

Τέλος, σε όλα τα έργα αναφερόταν ο εξαιρετικά σημαντικός περιορισμός ότι «οι ενισχύσεις χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis) και αθροιζόμενες δεν πρέπει να υπερβαίνουν το ποσό των 500.000 ευρώ σε χρονική περίοδο τριών οικονομικών ετών».

Εν κατακλείδι, πολλές μελέτες γεμίζουν τα ράφια του Υπουργείου Εργασίας και του ΟΑΕΔ, αλλά καμιά μελέτη ή έρευνα δεν ήρθε να τεκμηριώσει το φληνάφημα περί συγκράτησης της ανεργίας από τον ΟΑΕΔ κατά 2%, ή 3%, ή ακόμη και 4%. Οι Έλληνες πολίτες έκπληκτοι παρακολουθούν καθημερινά τις γενικόλογες και ανούσιες θεωρητικές προσεγγίσεις (αρλουμπολογίες) για θέματα αγοράς εργασίας. Παρακολουθούν παράλληλα το ποσοστό της ανεργίας να ανεβαίνει από υπουργό σε υπουργό και από τηλεοπτικό παράθυρο σε τηλεοπτικό παράθυρο εκστομισμένο πάντοτε με βαρύγδουπο ύφος. Ο Πρόεδρος του Πασοκ και Αρχηγός της Κυβέρνησης ήταν άλλωστε σαφής στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης: «Στόχος είναι ένας εργαζόμενος σε κάθε οικογένεια». (parapolitika.gr)

Ελληνική Δημοκρατία, Κυβέρνηση » Blog Archive » Το ΑΣΕΠ θα αναλάβει την εποπτεία και τον έλεγχο των προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας

Ελληνική Δημοκρατία, Κυβέρνηση » Blog Archive » Το ΑΣΕΠ θα αναλάβει την εποπτεία και τον έλεγχο των προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας


Το ΑΣΕΠ θα αναλάβει την εποπτεία και τον έλεγχο των προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας
05.10.2011 | Κατηγορίες: ανακοίνωση, δράσεις, εργασία, πρόνοια, πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης, Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Κατατίθεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να μπορεί το ΑΣΕΠ να αναλάβει την εποπτεία και τον έλεγχο της διαδικασίας επιλογής των ωφελουμένων στα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας. Η ρύθμιση θα περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που αφορά την εφεδρεία, τις συνταξιοδοτικές και άλλες ρυθμίσεις που ολοκληρώνεται στις αμέσως επόμενες ημέρες και κατατίθεται στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε από την ομάδα εργασίας, στελεχών του Υπουργείου Εργασίας και του ΑΣΕΠ, η τεχνική επεξεργασία των προϋποθέσεων που θα επιτρέψουν στο ΑΣΕΠ να αναλάβει:
την έγκριση της ανακοίνωσης πρόσληψης
τον έλεγχο της νομιμότητας των πινάκων κατάταξης που καταρτίζουν οι δικαιούχοι φορείς
την εξέταση των ενστάσεων που υποβάλλουν οι συμμετέχοντες κατά των συγκεκριμένων πινάκων
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ακόμη περισσότερο η διαφάνεια και η αντικειμενικότητα στις προσλήψεις των 57.0000 ωφελουμένων ανέργων στα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας που θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την ψήφιση της σχετικής ρύθμισης σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.http://government.gov.gr/2011/10/05/20765/